شباب النهضة
اسرة النهضة للدعم الطلابي والتنمية البشرية بكلية الطب جامعة المنصورة ترحب بكم
انت الان غير مسجل ولا تستطيع مشاهدة محتوى المنتدي
يرجى التسجيل
شباب النهضة
اسرة النهضة للدعم الطلابي والتنمية البشرية بكلية الطب جامعة المنصورة ترحب بكم
انت الان غير مسجل ولا تستطيع مشاهدة محتوى المنتدي
يرجى التسجيل
شباب النهضة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شباب النهضة

اسرة النهضة طلبة طب المنصورة للدعم الطلابى والتنمية البشرية

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
منـــــــتـــــــــــــدى الــــــــنـــــــــهــــــــــــضــــــــــــــة للتــــــــنـــــــمـــــــــــيــــــــة البـــــــــشــــــــــــرية يرحب بــكــم
رسالة دكتورة دينا الطنطاوي من بيت الله الحرام:السلام عليكم احبابى شباب النهضه... ابعث لكم رسالتى هذه من امام الحرم الشريف بمكه المكرمه حيث رزقنى الله نعمه زياره بيته الحرام ..ولله انها اجمل رحله رزقكم الله بها جميعا.. ادعو الله لكم بكل خير وبالتوفيق والسداد ولك منى يادكتور محمد دعاء خاص على صبرك وتحملك مسئوليه المنتدى
محمد أشرف الأعراب والعجم** محمدخيـر من يمشي على قــــدم** محمــد باسط المعروف جامعه** ‍ ‍ محمـد صاحب الإحســان والكــــرم** محمــد تاج رسل الله قاطبــــة** ‍ ‍ محمـــــــد صــــــادق الأقوال والكلـــم** محمــــــد ثابت الميثاق حافظــه** ‍ محمــــد طيــب الأخــلاق والشيــــم** محمـــد رُوِيَت بالنور طينتُــــهُ** ‍ ‍ محمــــد لم يــــزل نــــــوراً من القِدم** محمــــد حاكم بالعدل ذو شرفٍ** ‍ ‍ محمـــــد معــــدن الأنعام والحكــــــم** محمد خير خلق الله من مضـــــر** ‍ ‍ محمــــد خيـــر رســـــل الله كلهـــــم** محمــــــد دينه حـــق نديـــن بـــه** ‍ ‍ محمــــــــد مجمــــلاً حقاً على علــــم** محمـــد ذكـــره روح لأنفسنــــــــا** ‍ ‍ محمد شكره فــــرض على الأمــــم** محمد زينة الدنيا وبهجتهـــــــــــا** ‍ ‍ محمــــــــد كاشــــــف الغمات والظلم** محمــــد سيـــــــد طابت مناقبـــــه** ‍ محمــــد صاغه الرحمــــــن بالنعـــــم** محمــــد صفـــوة الباري وخيرتـــــه** ‍ ‍ محمــــد طاهـــــــر من سائر التهـــم** محمـــد ضاحــــك للضيف مكرمــــه** ‍ ‍ محمـــــــــد جـــــــاره والله لم يضـــم** محمــــد طابـــــت الدنيــــا ببعثتــــه** ‍ ‍ محمـــــد جـــاء بالآيـــات والحكـــــــم** محمـــــد يوم بعث الناس شــــــــــــافعـنا** محمـــــــد نوره الهادي من الظلــــــــــم** محمــــــــد قائـــــــــــم لله ذو همـــــــــم** ‍ ‍ محمـــــــد خاتـــــــم للرســــــل كلهــــم** مولاي صل وسلم دائما أبدا** على حبيبك خير الخلق كلهم** يا رب بالمصطفى بلغ مقاصدنا** واغفر لنا ما مضى يا واسع الكرم**
اللهم اجعل لأهل سوريا فرجا و مخرجا ،اللهم احقن دماءهم ، و احفظ أعراضهم ، و آمنهم في و طنهم ، اللهم اكشف عنهم البلاء اللهم قاتل الظلمة المتجبرين ، يا جبار يا قهار قاتل المتجبرين الفجار ، اللهم خذهم أخذ عزيز مقتدر ، و أرح البلاد و العباد منهم يا عزيز ،اللهم و الطف بعبادك المسلمين في كل مكان يا رحيم يا رحمن ، اللهم انصر الإسلام و أعز المسلمين ، و أعلِ بفضلك رايتي الحق و الدين ، اللهم كن لأهل السنة يا ذا القوة و المنة ، اللهم و أنعم علينا بالأمن و الأمان يا لطيف يا منان ، و الحمد لله رب العالمين .
اللهم إنا نسألك و نتوسل إليك بأسمائك الحسنى و بأنك أنت الله الذي لا إله إلا أنت وحدك لا شريك لك نسألك اللهم أن تصلي و تسلم و تبارك على سيدنا محمد و على آله وصحبه وسلم تسليماً كثيراً ونسألك يا الله يا غياث المستغيثين ويا أمان الخائفين أن تغيث أهل سوريا اللهم أغث أهل سوريا .. اللهم أغث أهل سوريا.. اللهم أغث أهل سوريا اللهم .. اكشف عنهم الكرب.. اللهم عجّل بالفـرج.. اللهم ألف بين قلوبهم .. اللهم وحد كلمتهم على الحق يارب العالمين ... يا ذا الجلال والإكرام.. يا حي يا قيوم ياودود يا ودود... يا ذا العرش المجيد... يا مبدئ يا معيد...يا فعالا لما يريد... نسألك بنور وجهك الذي ملأ أركان عرشك ونسألك بقدرتك التي قدرت بها على جميع خلقك.. نسألك اللهم أن ترحم أهل سوريا .. اللهم مدهم بممدك .. اللهم ظللهم بالغمام اللهم وظللهم بملائكتك ورحمتك .. اللهم وظللهم بعفوك وعنايتك .. اللهم اشدد ازرهم ..واربط على قلوبهم ...اللهم وأنزل عليهم دفئا وسلاما وأمنا وأمانا.. اللهم وأنزل عليهم صبراً وثبت أقدامهم وانصرهم على القوم الظالمين .. اللهم اجعل فى قلوبهم نورا وفى سمعهم نورا من فوقهم نورا ومن تحتهم نورا وعن يمينهم نورا وعن شمالهم نورا.. يالله يالله يالله ياقوي ياعزيز ياناصر المستضعفين ياولي المؤمنين نسألك برحمتك وعفوك وكرمك وجودك وإحسانك أن تتقبل شهدائهم وأن تشفي مرضاهم اللهم ارحم الأمهات الثكالى والزوجات الأرامل والشيوخ الركع والأطفال اليتامى من لهم إلا أنت .. من ناصرهم إلا أنت .. من رحيمهم إلا أنت .. من وكيلهم إلا أنت .. اللهم اضرب الظالمين بالظالمين اللهم شتت شملهم وفرق جمعهم اللهم مزقهم كل ممزق اللهم أحصهم عددا و اقتلهم بددا ولا تغادر منهم أحدا اللهم وألق الرعب في قلوبهم اللهم وأخرج المسلمين من بينهم سالمين غانمين منصورين إنك على كل شئ قدير و بالاجابة جدير اللهم هاهم أهل سوريا قد خرجوا طالبين نصرتك وعونك ومددك وفرجك وعفوك اللهم لا تخيب لهم رجاء اللهم لا تقفل أبوابك دونهم اللهم كن لهم ولاتكن عليهم برحتمك وجودك وكرمك ياأرحم الراحمين اللهم هذا الدعاء ومنك الإجابة وهذا الجهد وعليك التكلان ولاحول ولاقوة لنا ولهم إلا بك اللهم صل على محمد عدد ماذكره الذاكرون وغفل عن ذكره الغافلون وصل على محمد عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومدادكلماتك

هل تصنع الفارق؟

dr_ola
روضة الرحمن
Sh0oteR
eng_islam
ندى صبرى
miada zayed
ملكة بحجابى
طفلة القمر
dr merna
shaymaa nor
ALI
Mohamed Bader
wafaa bader
dr/smsma
lub_dub
dr_agaas
اشراقة على الطريق
lovely ranon
m.7afiez
dr_kishar
dr toota
dina tantawy
26 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 7 نوفمبر 2009 - 20:43

انا باحب الموضوع ده جدا جدا.. قلت اقراه تانى علشان احس بالسعاده وانا باقرا كلماتكم الجميله..
واذكركم بالعهد اللى انا وانتم خدناه على نفسنا..
ان نصنع الفارق المهم ياشباب النهضه
Mohamed Bader
العضو الذهبى
العضو الذهبى
Mohamed Bader

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 7 نوفمبر 2009 - 21:02

استنوا يا جماعه
انا لسه واخد بالى من الموضوع دلوقتى اما د دينا كتبت فيه تانى
ساكون ان شاء الله مما يصنعون الفارق
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 7 نوفمبر 2009 - 21:59

لازلنا على العهد يا دكتور
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 13:12

انااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا جيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييت

معلش شفته متاخر

ومعاكم باذن نصنع الفارق

وبعد عشر سنين باذن الله نشوف كل واحد فينا عمل ايه ووصل لفين

واحب اقترح حاجه يا جماعة والكلام ده بالاخص لان اغلبنا لسه مش مرتبط او فى طريقه لكده

دكتوره دينا صنعت الفارق فى حياتها لانها قدرت انها تجمعنا حواليها ، رغم انها ماشاء الله ناجحه فى عملها وعندها التزامات شغلها والتزمات بيتها ورغم كل ده معانا برده

مش عايزين بعد فترة كل واحد فينا تاخده الحياه ويبعد ، لا بالعكس المفروض لو احنا فعلا صنعنا الفارق اننا نفضل ونكبر منتدى النهضه اللى احب بعد فترة يبقى اسمه مجتمع النهضه

ليه مجتمع النهضه؟

دولقتى شفنا رد الاموره العسوله رنا صبرى وده اكبر دليل على نجاح دكتوره دينا انها رغم كل التزاماتها قدرت تضم لينا عضو نشىء صغير على العكس اللى ممكن يحصل من اى حد انه ينشغل ويبعد وتحت مظلة الظروف يبعد

عايزين بعد فترة من الزمن زى ماشفنا بنت دكتوره دينا معانا وبتقول كلمات رقيقه كلها برءاة طفولة

ههههههههههههههه

بجد عجبتنى قوى

ان كمان نلافى ابن دكتور احمد وابن دكتوره مى وابن وفاء وبنت مى توتا واولاد محمد بدر وتوأم سيف وابنى عبد الرحمن وكل اولاد اعضاء المنتدى وكل دول بدأ معنا ويكملوا هما

بجد هايبقى ده اهم فارق قدرنا نعمله كلنا وحولنا المنتدى الى مجتمع على ارض الواقع يوثر فىمن حول ويسوع رقعته مع الوقت

وكل واحد فينا كل مايلاقى حد بيبعد ياحاول يقربه تانى

انا بقول كده بالاخص لان اغلبكم طلبه اللى بيجمعكم المدرجات والامتحانات وسور الكلية

وبعد فترة كل واحد هاينشغل بحياته العملية

لآ، لازم نقرب اكتر واكتر من اجل هدف واحد

من اجل ان نصنع الفارق

شرا ليكم شكرا دكتوره دينا وعقبال ما تفرحى برنا وتوشفيها زى ما تحبى ونحضر فرحها باذن الله

تعرفوا انا كل ما ارد على موضوع ويكون الرد كبير النت يعمل معاية حركة وحشة يقوم فاصل يضيع الرد ومعرفش اجمع الكلام تانى
وحصل معاية فى الرد ده وكنت هازعل لو مالحقتش الكلام اللى كتبته بس الحمد لله اخدت كوبى بسرعه وعرفت احط الرد تانى
ههههههه
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 14:40

ازيك ياعلى..
انا والله سعيده جدا جدا بكلامك ..
والله انا دموعى غلبتنى لما قرات كلامك عن مجتمع النهضه وعن ولادكم لما يدخلوا على المنتدى..
بس انت كده هاتخلى محمد عبد الحفيظ يزعل منك.. ازاى تنسى امنيه بنته.. دى حتى كمان عينها من عبد الرحمن ابنك... باماره مااديتله الشكولاته بتاعتها فى اخر اجتماع للاسره ...
وبصراحه امنيه عندها حق.. اصل عبد الرحمن طالع زى القمر.. لمامته....
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 14:42

Mohamed bader كتب:
استنوا يا جماعه
انا لسه واخد بالى من الموضوع دلوقتى اما د دينا كتبت فيه تانى
ساكون ان شاء الله مما يصنعون الفارق

ازيك يامحمد.. انا سعيده بوجودك مع من سيصنعون الفارق المهم.. ربنا يبارك فيك
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 14:42

white fighter كتب:
لازلنا على العهد يا دكتور

قد القول والفعل ياسيف..
ربنا يبارك فيك
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 15:03

[quote="dina tantawy"]ازيك ياعلى..
انا والله سعيده جدا جدا بكلامك ..
والله انا دموعى غلبتنى لما قرات كلامك عن مجتمع النهضه وعن ولادكم لما يدخلوا على المنتدى..
quote]
ربنا يسعدك دايما يا دكتوره دينا
انا وانا برد لاقيت الفكره واللفظ جه على بالى فقلت لازم اكتبه ولو اتنفذ فعلا يبقى فعلا قدرنا نصنع الفارق لان ان كان يدل فيدل على اننا قدرنا ما ننغمس فى مشاغل الحياة وقدرا نخلى اولادنا اللى كانوا ممكن يشغلونا عن الفكره دية انهم هما اللى هايكملوها تحت قيادة دكتور رنا باذن الله

[quote="dina tantawy"]
بس انت كده هاتخلى محمد عبد الحفيظ يزعل منك.. ازاى تنسى امنيه بنته.. دى حتى كمان عينها من عبد الرحمن ابنك... باماره مااديتله الشكولاته بتاعتها فى اخر اجتماع quote]
هههههههههههههههههههه
اسف يا محمد انت عندك امنية فعلا؟
انا معرفش مين متجوز او مين عنده اولاد
محمد انت فعلا متجوز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

dina tantawy كتب:
وبصراحه امنيه عندها حق.. اصل عبد الرحمن طالع زى القمر.. لمامته....

عبد الرحمن؟؟؟؟؟؟؟؟ مامته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فين دول
انا ماشفتش عبد الرحمن ده لانى اصلا ما عرفش مين مامته لحد الالالالالالالالالالالالان
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 20:00

ازيك ياعلى.. انت ماخدتش بالك من اللعبه ولا ايه؟؟
ده اسمه التخيل الابتكارى..
انك تعيش الحلم وتعيش تفاصيله وكانه حقيقى..
زى الساعه والمكتب الوهميين اللى فى العياده النفسيه الافتراضيه بتاعه احمد ووفاء..
وده اللى انا عملته لانى تخيلت اجتماعنا فعلا بعد ماكل واحد فيكم اتجوز وخلف (ان شاء الله ) وتخيلت كمان انى شفت عبد الرحمن ابنك (ان شاء الله) وافترضت كمان ان مراتك حلوه وقمر(برضه ان شاء الله)
ثم ان محمد لسه فى خامسه طب وممنوع منعا باتا يخطب او يفكر فى الجواز قبل مايتخرج ويحدد مستقبله اولا..
بس هو نفسه لما يخلف ان شاء الله يسمى بنته امنيه..(راجع حوار نفس)
يالا بقى كمل اللعبه معايا

عدل سابقا من قبل dina tantawy في الجمعة 4 ديسمبر 2009 - 13:10 عدل 1 مرات
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 21:27

اقتباس :
ن كمان نلافى ابن دكتور احمد وابن دكتوره مى وابن وفاء وبنت مى توتا
واولاد محمد بدر وتوأم سيف وابنى عبد الرحمن وكل اولاد اعضاء المنتدى وكل
دول بدأ معنا ويكملوا هما

شكرا ياعلى على الكلمات الجميله

ان شاء الله الواد سيف الصغنون والبنت سلمى
هيتولدوا من هنا ، ويدخلوا يبوظلكم المنتدى
هعملهم اكاونت وهنا ياولاد العبوا مع الكبار عشان تتعلموا منهم

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

بجد كلام جميل ياعلى ، حلو أوى التفكير الاستراتيجى عن مجتمع النهضه
- فى استفسار
ايه هو توأم سيف

هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_sunny هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_sunny هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_sunny
هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_farao هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_farao هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Icon_farao

ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 21:57

يا سيف باشا
تخيلت زى ما دكتوره دينا قالت
ان سيادتك يبقى عندك توأم
حب لاخيك ما تحب لنفسك
انا نفسى يبقى ليه بجد توأم
حابب يكون عندى توأأأأأأأأأأأم
ربنا يرزقنا جميعا ذرية صالحه
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 22:01

واضح ان سيف ياعلى مافهمش لسه اللعبه
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 22:07

فعلا
يا سيف احنا بنتخيل كل واحد عايز يبقى فى ايه فى المستقبل
زى ما انا قلت مجتمع النهضه حلم جميل وجه على فاجاة
برده زى التوام هل انا ربنا هايرزقنى بتوام
الله اعلم بس انا بتمنى كده
dr_agaas
مشرف قسم التنمية البشرية
مشرف قسم التنمية البشرية
dr_agaas

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 8 نوفمبر 2009 - 22:24

ان شاء الله يا دكتور نصنع الفارق
يا رب يكون الكلام دا حجه لينا مش علينا
امين يا رب العالمين
dr_kishar
العضو الذهبى
العضو الذهبى
dr_kishar

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالإثنين 9 نوفمبر 2009 - 11:41

تخيل رااااائع للمستقبل

وانا قاعدة تخيلت كمان اننا مدينا نشاطنا من اجتماعات الى نشاط مجتمعى عن طريق الجمعية التى يساهم فى انشاءها دكتور احمد حسن ود دينا ربنا يبارك لنا فيهم يارب

وتخيلت اننا عملنا انشطة مجتمعية كتير من اهمها العيادة النفسية وعيادة طبية شاملة وصيدلية خيرية
واستشارات اسرية
ودروس للطلبة وندوات توعية
ودورات تنمية بشرية باجور رمزية

واحنا كلنا كل واحد فينا رائد فى حاجة منها ومسئول عن حاجة

وانا باذن الله اكون مسئولة عن عيادة الاطفال وكمان ممكن اساهم فى نشطات اجتماعية كمعض ملابس خيرى
وحملات توعية للامراض المتوطنة
وحملات توعية دينية للاطفال على قدى يعنى

ها كل واحد يقول هيشارك باذن الله فى ايه

الحلم مش بعيد

الجمعية فى طريقها الى النور باذن الله
https://alnahdah.ahlamontada.com
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالإثنين 9 نوفمبر 2009 - 15:31

dr_kishar كتب:

وانا باذن الله اكون مسئولة عن عيادة الاطفال وكمان ممكن اساهم فى نشطات اجتماعية كمعرض ملابس خيرى
وحملات توعية للامراض المتوطنة
وحملات توعية دينية للاطفال
حلمك جميل زيك يامى..
ربنا ييسر لك ويحقق ليكى كل احلامك يجمعنا دايما على خير..
dr_agaas
مشرف قسم التنمية البشرية
مشرف قسم التنمية البشرية
dr_agaas

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 22 نوفمبر 2009 - 21:53

يا شباب يا ريت مننساش العهد دا
انا كل ما ابصله بحس انه امانه في رقبتي
العهد دا اللي جمعنا
وهو اللي هيخلينا نستمر ان شاء الله
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالإثنين 23 نوفمبر 2009 - 20:58

dr_agaas كتب:
يا شباب يا ريت مننساش العهد دا
انا كل ما ابصله بحس انه امانه في رقبتي
العهد دا اللي جمعنا
وهو اللي هيخلينا نستمر ان شاء الله

ربنا يبارك فيك يااحمد ويارب يثبتك ويثبتنا جميعا على العهد
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 29 نوفمبر 2009 - 11:59

I love you I love you I love you I love you
shaymaa nor
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 29 نوفمبر 2009 - 13:49

السلام عليكم
فى الحقيقة انا سعيدة باهتملمك بيا يا دكتورة دينا
لكن دة مش جديد على حضرتك
لكن ساعات بنقابل صعوبات بتمنعا من تحقيق اهدافنا
انا مثلا بتقابلنى حاجات صعبة بحاول اكون صلبة وشديدة
والموضوع محتاج يقين باللة وثقة بالنفس
لكن بحس بعدها بضيق رغم ان كل حاجة بتعدى
واتمنى انى ابقى من اللى بيصنعو الفارق
وبيصنعو مستقبل افضل وينفعو الناس I love you I love you I love you
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 29 نوفمبر 2009 - 15:53

shaymaa nor كتب:

والموضوع محتاج يقين باللة وثقة بالنفس ....لكن بحس بعدها بضيق رغم ان كل حاجة بتعدى
وبيصنعو مستقبل افضل وينفعو الناس I love you I love you I love you

كلنا لازم نواجه فى حياتنا صعوبات ياشيماء.. والامانبقاش فى الدنيا..
قال الله تعالى: وخلقنا الانسان فى كبد.. صدق الله العظيم..
المهم اننا نعتبر الصعوبات والمتاعب دى مجرد تحديات بتقابلنا وكل اللى مطلوب مننا زى ماانت قلت الثقه بالنفس واليقين بالله ,, وفى الاخر كله هايعدى برضه زى ماانت قلت .. والمهم ان كل ماتمر علينا تجربه صعبه من تجارب الحياه .. لازم نحافظ على توازنا النفسى اثناء التجربه وبعدها ومانستسلمش لاى مشاعر سلبيه.. مهما حصل...لان تركيزنا على الرضا والتقبل والتفاؤل هايساعدنا نحس بالراحه والسكينه والهدوء .....واكيد ده هايخلينا اقدر على مواصله مشوار الحياه بقوه ونشاط .....

انت ان شاء الله ياشيماء هاتكونى من اللى هايصنعوا الفارق باذن الله.. كفايه انك وسط مشاغلك ومسؤلياتك بتحاولى تتعلمى اكتر وتتغيرى للافضل.. هو ده الاساس اللى هايبدا عليه كل واحد فينا يصنع الفارق..
وشكرا على مشاركتك الجميله.....
dr_agaas
مشرف قسم التنمية البشرية
مشرف قسم التنمية البشرية
dr_agaas

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالإثنين 30 نوفمبر 2009 - 11:15

انا متاكد يا شيماء انك هتصنعي الفارق
بحس ان عندك اصرار
وهو دا اللي احنا كلنا بنحتاجه عشان نصنع الفارق
dr merna
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالخميس 3 ديسمبر 2009 - 19:15

انا اسمي جميلة وبوعدكم اني اكون ممن يصنع الفارق وحاسة ان الموضوع صعب عليا بس بعد اللي قلتوة مينفعش متغيرش اسالكم الدعاء بالثبات
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 10:40

اقتباس :
السلام عليكم
فى الحقيقة انا سعيدة باهتملمك بيا يا دكتورة دينا
لكن دة مش جديد على حضرتك
والموضوع محتاج يقين باللة وثقة بالنفس
لكن بحس بعدها بضيق رغم ان كل حاجة بتعدى
وبيصنعو مستقبل افضل وينفعو الناس
I love you I love you I love you

ان شاء الله ستكونين ما تريدين
ومش هقدر أقول كلام بعد كلام دكتوره دينا

ربنا يبارك فيك يارب

????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 10:42

اقتباس :
انا اسمي جميلة وبوعدكم اني اكون ممن يصنع الفارق وحاسة ان الموضوع صعب
عليا بس بعد اللي قلتوة مينفعش متغيرش اسالكم الدعاء بالثبات

أهلا بيك جميله
ان شاء الله تكونى ممن يصنع الفارق ومفيش حاجه صعبه طلاما فى اصرار وصبر

نسأل الله لك الثبات على الحق دائما
m.7afiez
مشرف القسم الاسلامى
مشرف  القسم الاسلامى
m.7afiez

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 12:37

اقتباس :
بس انت كده هاتخلى محمد عبد الحفيظ يزعل منك.. ازاى تنسى امنيه بنته.. دى حتى كمان عينها من عبد الرحمن ابنك... باماره مااديتله الشكولاته بتاعتها فى اخر اجتماع للاسره ...
وبصراحه امنيه عندها حق.. اصل عبد الرحمن طالع زى القمر.. لمامته
....

الله الله الله

الشغل ده كله من ورا ضهري

وانا قاعد كده مش واخد بالي

مركب ايريال انا ولا ايه

على

انا باحذرك

ابعد ابنك عبده عن امنية بنتي احسن مش هيحصل طيب

انا قلت اهو

وقد ازعر من جنزر

تديله الشوكولاته؟؟؟

لاقي الفلوس دي في الشارع انا

ماشي ماشي

حساب الشوكولاته اللي اكلها ابنك يوصلني يا على لو سمحت
m.7afiez
مشرف القسم الاسلامى
مشرف  القسم الاسلامى
m.7afiez

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 12:42

اقتباس :
اسف يا محمد انت عندك امنية فعلا؟
انا معرفش مين متجوز او مين عنده اولاد

ايوه يا على عقبال اولادك
عندي
امنية بنتي الصغيرة في 3 اعدادي

وعندي كريم زميلي في الروند

وأدهم اتخرج في دفعة السنه اللي فاتت

وسوسن بنتي الكبيرة متجوزة بقالها 5 سنين وعندها محسن وفوزية احفادي
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 12:45

ايه يامحمد.. ماتبقاش اب رجعى كده وفك شويه .. البنت بتامن مستقبلها من بدرى.. والولد ابن ناس وامور كده ومتربى.. وبعدين ايه يعنى حته شيكولاته.. امال لما يبقى الجهاز والشقه كمان عليها هاتعمل ايه..؟؟ مانت عارف .. كمان عشرين سنه مش هايبقى فيه رجاله للجواز فى البلد
كتير.. واللى هاتلاقى راجل .. هاتمسك فيه بايديها وسنانها
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 12:50

m.7afiez كتب:

ايوه يا على عقبال اولادك
عندي
امنية بنتي الصغيرة في 3 اعدادي

وعندي كريم زميلي في الروند

وأدهم اتخرج في دفعة السنه اللي فاتت

وسوسن بنتي الكبيرة متجوزة بقالها 5 سنين وعندها محسن وفوزية احفادي

يخرب عقلك يامحمد..؟؟
انت يابنى هاتطلع على نفسك سمعه على الفاضى..؟؟
انت ماعندكش غير امنيه.. والبنت لسه فى اولى ابتدائى يامفترى..
الا بقى لو كنت متجوز من ورانا قبل مراتك الست السكره اللى ماتعرفش حاجه ومتاقرطسه..
وبعدين كريم ده هاتشغله منين وازاى اذا كنت انت لسه ماتخرجتش ولا اشتغلت؟؟....
m.7afiez
مشرف القسم الاسلامى
مشرف  القسم الاسلامى
m.7afiez

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 13:44

اقتباس :
انت ماعندكش غير امنيه.. والبنت لسه فى اولى ابتدائى يامفترى

البنت كبرت يا دكتورة دينا

اقتباس :
وبعدين كريم ده هاتشغله منين وازاى اذا كنت انت لسه ماتخرجتش ولا اشتغلت؟؟

ربنا مبينساش حد

هو دايما واحنا قاعدين بنذاكر سوا يقولي يا بابا هو انت هتشغلني ازاي وكده

وانا اقوله يا كريم يابني ربنا مبينساش حد
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 13:55

m.7afiez كتب:
اقتباس :
وبصراحه امنيه عندها حق.. اصل عبد الرحمن طالع زى القمر.. لمامته
....

الله الله الله

الشغل ده كله من ورا ضهري

وانا قاعد كده مش واخد بالي

مركب ايريال انا ولا ايه

على

انا باحذرك

ابعد ابنك عبده عن امنية بنتي احسن مش هيحصل طيب

انا قلت اهو

وقد ازعر من جنزر

تديله الشوكولاته؟؟؟

لاقي الفلوس دي في الشارع انا

ماشي ماشي

حساب الشوكولاته اللي اكلها ابنك يوصلني يا على لو سمحت

كده يا محمد
تثولى ابعد الواد عن البت

اشهدوا يا جماعة محمد معترض على الجوازه وشكلنا هانعمل زى
جواز عتريس من فؤاده باطل باطلباطلباطل
ههههههههههههههههههههههههه
يا عم محمد احنا نتقلهالك بالدهب
وماتزعلش وشوكلاتة ايه اللى هاتزعلنا من بعض
ده انا اجيبلها من بره اغلى نوع
ولا تزعل
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 13:59

على كتب : يا عم محمد احنا نتقلهالك بالدهب
وماتزعلش وشوكلاتة ايه اللى هاتزعلنا من بعض
ده انا اجيبلها من بره اغلى نوع
ولا تزعل
..

ونعم الرجال ياعلى والله
شفت بقى يامحمد.. مش قلت لك ان الواد عبد الرحمن ده متربى وابن ناس..
m.7afiez
مشرف القسم الاسلامى
مشرف  القسم الاسلامى
m.7afiez

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 14:05

بعد قراءة موضوع من كتاب انا عاوزة اتجوز

انا اجيبهالك لحد البيت يا على

والشوكولاته عليا
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 15:39

اوك وانا موافقك
بس ياريت نوع عالى قوى اللى معرفش اسمه ده
هههههههههههههههه
ربنا يكرمك يا ابو حميد
Mohamed Bader
العضو الذهبى
العضو الذهبى
Mohamed Bader

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 16:05

ايه الحيرة دى يا جماعه
مين عتريس وفؤادة
ومين عبد الرحمن وامنيه
طفلة القمر
العضو الذهبى
العضو الذهبى
طفلة القمر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 16:17

اشراقة على الطريق كتب:
استنووووووووووووووووووووووووونى انا معاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااكم.ان شاء ربى ساكون ممن يصنع الفارق المهم ويارب بعد 10سنين فعلا يا د/دينا نشوف الفارق

ان شاء الله نكون ممن يعلم الناس الفارق

حبيبتي اشراقة

اعملي وفقط
ابدا لاتنظري الناتج ماذا سيكون

اعملي

وكلك ثقة بالله

لكن لا تقولي

انا عايزة اشوف ناتج اللي عملته ايه

ولكن قولي

يارب وفقني الي ماتحب وترضي

وكوني علي ايمان ويقين دائم بان الله ابدا لا يضيع اجر من احسن عملا

اتقني

وفقط

الله يكرمك ويوفقك

شكرا يا دكتروة دينا علي تجديدك لنشاطنا في الفترة دي

بصراحة كنت نمت شوية عن مذاكرتي

بس اعدتيلي هدفي

ربنا يجزيكي عني كل الخير يارب
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 16:59

جميل قوى تعليقك يا طلفة القمر
بجد يحمل كتير من المعانى الجميلة والمليئة بكل هذه المقومات الرائعة للنجاح والتقدم للامام
طفلة القمر
العضو الذهبى
العضو الذهبى
طفلة القمر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 17:16

ALI كتب:
جميل قوى تعليقك يا طلفة القمر
بجد يحمل كتير من المعانى الجميلة والمليئة بكل هذه المقومات الرائعة للنجاح والتقدم للامام

الله يكرمك دكتور علي

يارب يعيننا علي رضاه ومسعى الهنا في سبيل هديه والفردوس الاعلى
ملكة بحجابى
عضو متميز
عضو متميز
ملكة بحجابى

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة 4 ديسمبر 2009 - 17:52

ان شاء الله نقدر نصنع الفارق
طول ما احنا عندنا ثقة وايمان بالله اولا زى ماقالت أية
وكمان عندنا ثقة بنفسنا وبقدراتنا وبمساعدة من يحبوننا فى الحياة
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 5 ديسمبر 2009 - 7:39

اللهم امين
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 5 ديسمبر 2009 - 19:01

Omar كتب:
انا اسمي جميلة وبوعدكم اني اكون ممن يصنع الفارق وحاسة ان الموضوع صعب عليا بس بعد اللي قلتوة مينفعش متغيرش اسالكم الدعاء بالثبات

ازيك ياجميله..
مافيش شئ فى الدنيا صعب مع الاصرار والثقه بالله..
وان شاء الله ربنا يعينك تتغيرى للافضل.. المهم اخلصى النيه لوجه الله
ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالسبت 5 ديسمبر 2009 - 19:34

طفلة القمر كتب:

الله يكرمك دكتور علي

يارب يعيننا علي رضاه ومسعى الهنا في سبيل هديه والفردوس الاعلى

يا طلفة القمر
شكرا اولا على تعليقك
بس للعلم انا لست دكتورا واتمنى انى احصل على درجة الدكتوراه
انا خريج كلية التجارة ببنها عام 2003
واعمل مدير منتج بشركة العربي
هذا للتوضيح لانى لما ادخل باب لاى كلية طب
هههههههههههه
شكرا لكى
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأربعاء 16 ديسمبر 2009 - 18:33

على كتب:
بس للعلم انا لست دكتورا واتمنى انى احصل على درجة الدكتوراه
يارب ياعلى تاخد الدكتوراه ....وان كانت الشهادات مش هى مقياس النجاح وانت اكيد عارف..
المهم الاصرار والاخلاص والصبر...
هم دول دليل النجاح الحقيقى
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالخميس 17 ديسمبر 2009 - 1:02

dina tantawy كتب:
على كتب:

المهم الاصرار والاخلاص والصبر...
هم دول دليل النجاح الحقيقى

فعلا والله يا دكتور دينا من غير دول مش هنقدر نحقق ادنى نجاح

ويارب يا على تحقق ما تتمناه ونقلك يا دكتور وبرده تبقى رجل أعمال كبير

ALI
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالخميس 17 ديسمبر 2009 - 7:34

شكرا يا دكتوره دينا
شكرا يا سيف
اللهم امين
وربنا يحقق لكل واحد اللى بيتمناه
shaymaa nor
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009 - 6:32

السلام عليكم
الحقيقة رد حضرتك شافى يادكتورة دينا
انا اسفة على تقصيرى
وبتمنى التوفيق لكل الشباب النهضاوى I love you I love you I love you
dina tantawy
V.I.P
V.I.P
dina tantawy

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالأحد 27 ديسمبر 2009 - 20:55

السلام عليكم..
..شكرا شيماء
ياريت ياشباب اعضائنا الجدد يدخلوا ويشاركوا معانا .. الموضوع اكيد هايعجبكم ان شاء الله..
miada zayed
عضو نشيط
عضو نشيط
miada zayed

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالإثنين 28 ديسمبر 2009 - 21:26

أول مشاركة ليا نفسى بجد أصنع الفارق
دكتورة دينا مش عارفة أوصف لحضرتك
مدى شكرى ليكى ولمجهودك ده
يارب يوفقك لما يحب ويرضى
أتعهد بأن أكون ممن يصنعون الفارق
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالثلاثاء 29 ديسمبر 2009 - 0:55

بارك الله فيك مى
واهلا بيك عضو فى منتداك
وان شاء الله تصنعى الفارق

وهنا فى مدرسة النهضة لإعداد القاده

ستنضمى الى كوكبه من العقول النيره

التى تعاهدت على صنع الفارق

ويكفينا فخر أن من يشرف علي شبابنا ويوجه

دكتوره دينا طنطاوى

فأهلا بك مرة أخى فى مدرسة النهضة لصناعة القادة الرواحل

miada zayed
عضو نشيط
عضو نشيط
miada zayed

مُساهمةموضوع: رد: هل تصنع الفارق؟   هل تصنع الفارق؟ - صفحة 2 Emptyالثلاثاء 29 ديسمبر 2009 - 19:10

thanx white fighter

هل تصنع الفارق؟
صفحة 2 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية