شباب النهضة
اسرة النهضة للدعم الطلابي والتنمية البشرية بكلية الطب جامعة المنصورة ترحب بكم
انت الان غير مسجل ولا تستطيع مشاهدة محتوى المنتدي
يرجى التسجيل
شباب النهضة
اسرة النهضة للدعم الطلابي والتنمية البشرية بكلية الطب جامعة المنصورة ترحب بكم
انت الان غير مسجل ولا تستطيع مشاهدة محتوى المنتدي
يرجى التسجيل
شباب النهضة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شباب النهضة

اسرة النهضة طلبة طب المنصورة للدعم الطلابى والتنمية البشرية

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
منـــــــتـــــــــــــدى الــــــــنـــــــــهــــــــــــضــــــــــــــة للتــــــــنـــــــمـــــــــــيــــــــة البـــــــــشــــــــــــرية يرحب بــكــم
رسالة دكتورة دينا الطنطاوي من بيت الله الحرام:السلام عليكم احبابى شباب النهضه... ابعث لكم رسالتى هذه من امام الحرم الشريف بمكه المكرمه حيث رزقنى الله نعمه زياره بيته الحرام ..ولله انها اجمل رحله رزقكم الله بها جميعا.. ادعو الله لكم بكل خير وبالتوفيق والسداد ولك منى يادكتور محمد دعاء خاص على صبرك وتحملك مسئوليه المنتدى
محمد أشرف الأعراب والعجم** محمدخيـر من يمشي على قــــدم** محمــد باسط المعروف جامعه** ‍ ‍ محمـد صاحب الإحســان والكــــرم** محمــد تاج رسل الله قاطبــــة** ‍ ‍ محمـــــــد صــــــادق الأقوال والكلـــم** محمــــــد ثابت الميثاق حافظــه** ‍ محمــــد طيــب الأخــلاق والشيــــم** محمـــد رُوِيَت بالنور طينتُــــهُ** ‍ ‍ محمــــد لم يــــزل نــــــوراً من القِدم** محمــــد حاكم بالعدل ذو شرفٍ** ‍ ‍ محمـــــد معــــدن الأنعام والحكــــــم** محمد خير خلق الله من مضـــــر** ‍ ‍ محمــــد خيـــر رســـــل الله كلهـــــم** محمــــــد دينه حـــق نديـــن بـــه** ‍ ‍ محمــــــــد مجمــــلاً حقاً على علــــم** محمـــد ذكـــره روح لأنفسنــــــــا** ‍ ‍ محمد شكره فــــرض على الأمــــم** محمد زينة الدنيا وبهجتهـــــــــــا** ‍ ‍ محمــــــــد كاشــــــف الغمات والظلم** محمــــد سيـــــــد طابت مناقبـــــه** ‍ محمــــد صاغه الرحمــــــن بالنعـــــم** محمــــد صفـــوة الباري وخيرتـــــه** ‍ ‍ محمــــد طاهـــــــر من سائر التهـــم** محمـــد ضاحــــك للضيف مكرمــــه** ‍ ‍ محمـــــــــد جـــــــاره والله لم يضـــم** محمــــد طابـــــت الدنيــــا ببعثتــــه** ‍ ‍ محمـــــد جـــاء بالآيـــات والحكـــــــم** محمـــــد يوم بعث الناس شــــــــــــافعـنا** محمـــــــد نوره الهادي من الظلــــــــــم** محمــــــــد قائـــــــــــم لله ذو همـــــــــم** ‍ ‍ محمـــــــد خاتـــــــم للرســــــل كلهــــم** مولاي صل وسلم دائما أبدا** على حبيبك خير الخلق كلهم** يا رب بالمصطفى بلغ مقاصدنا** واغفر لنا ما مضى يا واسع الكرم**
اللهم اجعل لأهل سوريا فرجا و مخرجا ،اللهم احقن دماءهم ، و احفظ أعراضهم ، و آمنهم في و طنهم ، اللهم اكشف عنهم البلاء اللهم قاتل الظلمة المتجبرين ، يا جبار يا قهار قاتل المتجبرين الفجار ، اللهم خذهم أخذ عزيز مقتدر ، و أرح البلاد و العباد منهم يا عزيز ،اللهم و الطف بعبادك المسلمين في كل مكان يا رحيم يا رحمن ، اللهم انصر الإسلام و أعز المسلمين ، و أعلِ بفضلك رايتي الحق و الدين ، اللهم كن لأهل السنة يا ذا القوة و المنة ، اللهم و أنعم علينا بالأمن و الأمان يا لطيف يا منان ، و الحمد لله رب العالمين .
اللهم إنا نسألك و نتوسل إليك بأسمائك الحسنى و بأنك أنت الله الذي لا إله إلا أنت وحدك لا شريك لك نسألك اللهم أن تصلي و تسلم و تبارك على سيدنا محمد و على آله وصحبه وسلم تسليماً كثيراً ونسألك يا الله يا غياث المستغيثين ويا أمان الخائفين أن تغيث أهل سوريا اللهم أغث أهل سوريا .. اللهم أغث أهل سوريا.. اللهم أغث أهل سوريا اللهم .. اكشف عنهم الكرب.. اللهم عجّل بالفـرج.. اللهم ألف بين قلوبهم .. اللهم وحد كلمتهم على الحق يارب العالمين ... يا ذا الجلال والإكرام.. يا حي يا قيوم ياودود يا ودود... يا ذا العرش المجيد... يا مبدئ يا معيد...يا فعالا لما يريد... نسألك بنور وجهك الذي ملأ أركان عرشك ونسألك بقدرتك التي قدرت بها على جميع خلقك.. نسألك اللهم أن ترحم أهل سوريا .. اللهم مدهم بممدك .. اللهم ظللهم بالغمام اللهم وظللهم بملائكتك ورحمتك .. اللهم وظللهم بعفوك وعنايتك .. اللهم اشدد ازرهم ..واربط على قلوبهم ...اللهم وأنزل عليهم دفئا وسلاما وأمنا وأمانا.. اللهم وأنزل عليهم صبراً وثبت أقدامهم وانصرهم على القوم الظالمين .. اللهم اجعل فى قلوبهم نورا وفى سمعهم نورا من فوقهم نورا ومن تحتهم نورا وعن يمينهم نورا وعن شمالهم نورا.. يالله يالله يالله ياقوي ياعزيز ياناصر المستضعفين ياولي المؤمنين نسألك برحمتك وعفوك وكرمك وجودك وإحسانك أن تتقبل شهدائهم وأن تشفي مرضاهم اللهم ارحم الأمهات الثكالى والزوجات الأرامل والشيوخ الركع والأطفال اليتامى من لهم إلا أنت .. من ناصرهم إلا أنت .. من رحيمهم إلا أنت .. من وكيلهم إلا أنت .. اللهم اضرب الظالمين بالظالمين اللهم شتت شملهم وفرق جمعهم اللهم مزقهم كل ممزق اللهم أحصهم عددا و اقتلهم بددا ولا تغادر منهم أحدا اللهم وألق الرعب في قلوبهم اللهم وأخرج المسلمين من بينهم سالمين غانمين منصورين إنك على كل شئ قدير و بالاجابة جدير اللهم هاهم أهل سوريا قد خرجوا طالبين نصرتك وعونك ومددك وفرجك وعفوك اللهم لا تخيب لهم رجاء اللهم لا تقفل أبوابك دونهم اللهم كن لهم ولاتكن عليهم برحتمك وجودك وكرمك ياأرحم الراحمين اللهم هذا الدعاء ومنك الإجابة وهذا الجهد وعليك التكلان ولاحول ولاقوة لنا ولهم إلا بك اللهم صل على محمد عدد ماذكره الذاكرون وغفل عن ذكره الغافلون وصل على محمد عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومدادكلماتك

محمود سعد..ماله وما عليه

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
من ابناء النهضة
مشرف
مشرف
من ابناء النهضة

محمود سعد..ماله وما عليه Empty
مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالأربعاء 2 مارس 2011 - 18:38

دي يا جماعة رد من شخص ما على الاعلامي محمود سعد

ده مش رأيي انا

بس حبيت انقل لكم رد فعل بعض الناس على الازمة بين محمود سعد وشفيق

رساله إلى الإعلامى محمود سعد
حتى ساعات قليله مضت كنت أكن لك الكثير من الحب و الإحترام كمحاور لبق تتمتع بحضور على الشاشه وجاذبيه إلخ إلخ ، ولكن كان عليك أن تعلم أن النجوميه لا تعطيك الحق فى أن تقبل أو ترفض من تتحاور معه والعمل الإعلامى لا يجب أن يترك حسب هوى من يقوم به ، ولو إفترضنا إنك رجل تتمتع بشرف لا بعده شرف ومبادىء لا بعدها مبادىء وأنك سوبر مان الإعلاميين ورفضت اليوم " كما جاء على لسانك فى المداخله مع الإعلاميه المرموقه منى الشاذلى " أن تستضيف الفريق / أحمد شفيق وذلك لإنه مرفوض كما جاء على لسانك من الشعب !!!! فأسمح لى يا سوبر مان الإعلام المصرى والعربى والعالمى أن أسالك سؤال خبيث حبتين ؟
لماذا كنت تستضيف قبل 25 يناير كل وزراء مصر وأنت تعلم تمامآ أن شعب مصر بأكمله لا يريد ليس فقط سماعهم بل كان لا يريد حتى أن يرى وجوههم العفنه ؟؟؟ لماذا كنت تتيادل مع وزراء مصر فى حكومة رجال الأعمال الحوارات والقفشات والظرف واللطف خاصة يوسف بطرس غالى " وزير الجبايه " ومحمود محى الدين " مهندس بيع مصر " وحاتم الجبلى " إللى هد صحه مصر وشعبها " وعلى مصيلحى " إللى زل أم المصريين على رغيف العيش " وحبيبتك إللى كنت بتقول عنها أن لها تقدير شخصى منك / عائشه عبد الهادى إللى أهدرت كرامة العمال وفى عهدها شهدت مصر تسريح مئات الألاف من العمال
هل كان تقدير و إحترام سيادتك لها كان نابع من علمك أنها كانت بتبوس إيد الست ؟؟
ده طبعآ غير لقاءاتك الكثيره مع من نهبوا مصر و باعوا وأشتروا فيها المغربى وجرانه ولا نسيت ؟؟ وهل نسيت أيضآ أنك قمت بعمل برنامج إعلانى فى شهر من شهور رمضان السابقه لصالح مهندس الحزب الوطنى وكبير المزوريين والحراميه وإللى مص دم الشعب المصرى أحمد عز ؟؟؟ وكنت يا حوده بتجيب ناس غلابه تتنطط فى الأستديو علشان كسبوا شقه من الطبال / أحمد عز ، سيادتك يا أستاذ محمود نسيت نقسك اليومين دول ونسيت كمان أن عملك الصحفى كان لا يرتبط أبدآ بالسياسه ، وأنا علشان عجوز شويه عارف أصلك الصحفى ، عملك الصحفى " كصحفى فنى بالكواكب "كان فى الكباريهات والحفلات وكان قلمك دائمآ لا يتعدى الكتابه عن مين ماشيه مع مين ومين قالت ومين عادت وفستان مين كان أحلى وأنت عارف كويس الباقى ما فيش داعى أفكرك ، ولما ربنا كرمك وبقيت إعلامى كبير " بدعوات أمك رحمها الله "وتتقاضى الملايين يجب عليك أن لا تلعب بعقول الناس
أنت عاوز تعمل بطل على حساب مصر برفضك الحوار مع الفريق / أحمد شفيق لأنك واحد من الناس إللى ركبوا ثورة الشباب ولو كنت تؤمن بالحريات كنت عرفت أن من حق الرجل أن يتكلم ومن واجبك كإعلامى كبير لك قاعده كبيره من المشاهدين أن تحاوره وتطرح عليه مخاوف الناس وأرائهم وتستمع لردوده وتترك للمشاهد أن يحكم ، تفتكر منى الشاذلى لما عملت حوار مع أحمد عز فى عز جبروته كانت بتعمله إعجابآ بشخصه ؟ بالطبع لا ولكنها أقامت الحوار بمنتهى الحنكه وتركت للناس الحكم عليه ... أرجو يا أستاذ / محمود أن تتعلم ألف باء الإعلام لإن الإعلام مش على الكيف وسلملى على حبيبك / حامد الهندى ؟؟
رساله يجب أن يعلمها كل المتقلبين وإللى غيروا جلدهم فى يوم وليله ، الشعب المصرى مش أهبل ، وسيهدأ الحال يومآ ما وسيروا بأعينهم الطبل والزمر من إللى عاملين شرفاء الأن لمن سيأتى ليحكم البلاد وحاشيته ، فالكلاب تولد كلابآ والأسود تولد أسودآ
By: Mostafa Helmy

وفي رد لجريدة لدستور
صوت القاهرة تكذب أحمد شفيق: لم يتم تخفيض راتب محمود سعد ولا يتقاضى 9 مليون جنيه

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

بدد إبراهيم العقباوي رئيس مجلس إدارة شركة صوت القاهرة الأكاذيب التي وردت على لسان أحمد شفيق رئيس حكومة تسيير الأعمال عن أنه تم فسخ التعاقد بين الإعلامي محمود سعد والشركة بسبب تخفيض راتب محمود سعد بنسبة كبيرة.

وكشفت إيميلات متبادلة بين محمود سعد وإبراهيم العقباوي- حصل الدستور الأصلي على نسخة منها- عن أن الأخير نفي كلية أنه كان هناك أي حديث عن تخفيض أجر محمود سعد.

وقال محمود سعد في رسالته الإلكترونية لإبراهيم العقباوي:"أثير في وسائل الاعلام في الفترة الأخيرة ما مفاده أني قد أنهيت تعاقدي معكم بعد مخاطبتي في مسألة تخفيض أجري من تسعة مليون جنيه الى واحد و نصف مليون جنيه.. و تعلمون وأعلم أني أولا: لم أنهي عقدي الا بسبب ما تعرضت له من صعوبات بالغة في العمل في الفترة الأخيرة. و ثانيا: أني لا أتقاضى هذا المبلغ كأجر و لم أتقاضاه يوما.. و ثالثا أنه لم يحدث أن خاطبني أحد في مسألة تخفيض أجري اطلاقا حتى تاريخ فسخ العقد..

اسمحوا لي، و أنا أدرك حساسية الموقف و أثق أنكم لا تخافون في الحق لومة لائم، أن استفسر منكم بشكل مباشر ما اذا كانت قد تمت مخاطبتكم من قبل أي جهه في مسألة تخفيض أجري حتى تاريخ انهاء تعاقدي معكم".

وكان رد العقباوي على محمود سعد نصه كما يلي:بالإإشارة إلي الـ e-mail المرسل من سيادتكم حول ما أثير في وسائل الإعلام بأنه تم إنهاء التعاقد مع سيادتكم بعد مخاطبتنا لكم في مسألة تخفيض الأجر..لم يكن مطروحاً للنقاش بيننا موضوع تخفيض الأجر."

وتحسم هذه الإيميلات التي ينشر الدستور الأصلي نسخة منها الأسباب التي كانت تقف وراء ترك محمود سعد لبرنامج مصر النهاردة، وهو الصعوبات التي يواجهها في التليفزيون المصري كما تحسم قضية أنه يتقاضى 9 ملايين جنيها وذلك لأن إبراهيم العقباوي لم يذكر ذلك مطلقا ولم يعلق على ما قاله سعد بأنه لايتقاضي هذا المبلغ كأجر ولم يتقاضاه يوما.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

عدل سابقا من قبل من ابناء النهضة في الخميس 3 مارس 2011 - 2:31 عدل 1 مرات
ام مسلمه
العضو الذهبى
العضو الذهبى

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالخميس 3 مارس 2011 - 22:00

من ابناء النهضة كتب:
دي يا جماعة رد من شخص ما على الاعلامي محمود سعد

ده مش رأيي انا

بس حبيت انقل لكم رد فعل بعض الناس على الازمة بين محمود سعد وشفيق

رساله إلى الإعلامى محمود سعد
حتى ساعات قليله مضت كنت أكن لك الكثير من الحب و الإحترام كمحاور لبق تتمتع بحضور على الشاشه وجاذبيه إلخ إلخ ، ولكن كان عليك أن تعلم أن النجوميه لا تعطيك الحق فى أن تقبل أو ترفض من تتحاور معه والعمل الإعلامى لا يجب أن يترك حسب هوى من يقوم به ، ولو إفترضنا إنك رجل تتمتع بشرف لا بعده شرف ومبادىء لا بعدها مبادىء وأنك سوبر مان الإعلاميين ورفضت اليوم " كما جاء على لسانك فى المداخله مع الإعلاميه المرموقه منى الشاذلى " أن تستضيف الفريق / أحمد شفيق وذلك لإنه مرفوض كما جاء على لسانك من الشعب !!!! فأسمح لى يا سوبر مان الإعلام المصرى والعربى والعالمى أن أسالك سؤال خبيث حبتين ؟
لماذا كنت تستضيف قبل 25 يناير كل وزراء مصر وأنت تعلم تمامآ أن شعب مصر بأكمله لا يريد ليس فقط سماعهم بل كان لا يريد حتى أن يرى وجوههم العفنه ؟؟؟ لماذا كنت تتيادل مع وزراء مصر فى حكومة رجال الأعمال الحوارات والقفشات والظرف واللطف خاصة يوسف بطرس غالى " وزير الجبايه " ومحمود محى الدين " مهندس بيع مصر " وحاتم الجبلى " إللى هد صحه مصر وشعبها " وعلى مصيلحى " إللى زل أم المصريين على رغيف العيش " وحبيبتك إللى كنت بتقول عنها أن لها تقدير شخصى منك / عائشه عبد الهادى إللى أهدرت كرامة العمال وفى عهدها شهدت مصر تسريح مئات الألاف من العمال
هل كان تقدير و إحترام سيادتك لها كان نابع من علمك أنها كانت بتبوس إيد الست ؟؟
ده طبعآ غير لقاءاتك الكثيره مع من نهبوا مصر و باعوا وأشتروا فيها المغربى وجرانه ولا نسيت ؟؟ وهل نسيت أيضآ أنك قمت بعمل برنامج إعلانى فى شهر من شهور رمضان السابقه لصالح مهندس الحزب الوطنى وكبير المزوريين والحراميه وإللى مص دم الشعب المصرى أحمد عز ؟؟؟ وكنت يا حوده بتجيب ناس غلابه تتنطط فى الأستديو علشان كسبوا شقه من الطبال / أحمد عز ، سيادتك يا أستاذ محمود نسيت نقسك اليومين دول ونسيت كمان أن عملك الصحفى كان لا يرتبط أبدآ بالسياسه ، وأنا علشان عجوز شويه عارف أصلك الصحفى ، عملك الصحفى " كصحفى فنى بالكواكب "كان فى الكباريهات والحفلات وكان قلمك دائمآ لا يتعدى الكتابه عن مين ماشيه مع مين ومين قالت ومين عادت وفستان مين كان أحلى وأنت عارف كويس الباقى ما فيش داعى أفكرك ، ولما ربنا كرمك وبقيت إعلامى كبير " بدعوات أمك رحمها الله "وتتقاضى الملايين يجب عليك أن لا تلعب بعقول الناس
أنت عاوز تعمل بطل على حساب مصر برفضك الحوار مع الفريق / أحمد شفيق لأنك واحد من الناس إللى ركبوا ثورة الشباب ولو كنت تؤمن بالحريات كنت عرفت أن من حق الرجل أن يتكلم ومن واجبك كإعلامى كبير لك قاعده كبيره من المشاهدين أن تحاوره وتطرح عليه مخاوف الناس وأرائهم وتستمع لردوده وتترك للمشاهد أن يحكم ، تفتكر منى الشاذلى لما عملت حوار مع أحمد عز فى عز جبروته كانت بتعمله إعجابآ بشخصه ؟ بالطبع لا ولكنها أقامت الحوار بمنتهى الحنكه وتركت للناس الحكم عليه ... أرجو يا أستاذ / محمود أن تتعلم ألف باء الإعلام لإن الإعلام مش على الكيف وسلملى على حبيبك / حامد الهندى ؟؟
رساله يجب أن يعلمها كل المتقلبين وإللى غيروا جلدهم فى يوم وليله ، الشعب المصرى مش أهبل ، وسيهدأ الحال يومآ ما وسيروا بأعينهم الطبل والزمر من إللى عاملين شرفاء الأن لمن سيأتى ليحكم البلاد وحاشيته ، فالكلاب تولد كلابآ والأسود تولد أسودآ
By: Mostafa Helmy

[color=black][size=24img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

لاحول ولاقوه الا بالله العلى العظيم..
ليه ياجماعه اى واحد نشعر انه كويس وفيه امل لازم يطلع حد يجرحه؟؟
ياناس الراجل عنده مبدأ .. بيقول ان الشعب مش معترف بشفيق يبقى ازاى اعمل معاه حوار..
ثم انه بفرض ان الراجل بدا محرر فى الكواكب عن الفنانين.. طيب ايه المشكله فى انه طور نفسه وغيرها للافضل وبقى عنده حس وطنى عالى واهتمام بالبلد وبالغلابه اللى فيها لما كبر ..؟؟
ثم ان الراجل ده هو الوحيد اللى له احترام فى التليفزيون المصرى عند الراجل البسيط بتاع الشارع .. وهو الوحيد اللى بيصدقه .. ومحمود سعد كان بياخد فى الم بى سى اضعاف اى مبلغ ممكن ياخده فى مصر وانس الفقى هو اللى اتحايل عليه انه يتعاقد مع البيت بيتك علشان يزود اعلانات التليفزيون..
ثم انه خلو بالكوا الراجل اتعاقد مع التليفزيون المصرى (عقد يعنى) على نسبه من الاعلانات اللى بتيجى ساعه برنامجه.. وعلشان شعبيته بيجى اعلانات كتير.. طيب ده يبقى حقه ولا لا مع العلم انه ضحى باجر اعلى فى تليفزيونات تانيه ثم ان الراجل ده معروف انه فيه خير كتير وفاتح بيوت كتير .. يعنى حاسس بالناس وواخد حقه ويمكن اقل مش زى انس الفقى وبطانته اللى بياخدوا رواتب ومكافات وهم اصا موظفين عندنا ومابيعملوش حاجه غير الكذب والخداع..
ياجماعه فوقوا بقى ومش اى حد يقول كلمتين نصدقه.. ارجوكم ياناس ارحموا الشرفاء
من ابناء النهضة
مشرف
مشرف
من ابناء النهضة

مُساهمةموضوع: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 7:31

اقتباس :
لاحول ولاقوه الا بالله العلى العظيم..
ليه ياجماعه اى واحد نشعر انه كويس وفيه امل لازم يطلع حد يجرحه؟؟
ياناس الراجل عنده مبدأ .. بيقول ان الشعب مش معترف بشفيق يبقى ازاى اعمل معاه حوار..
ثم انه بفرض ان الراجل بدا محرر فى الكواكب عن الفنانين.. طيب ايه المشكله فى انه طور نفسه وغيرها للافضل وبقى عنده حس وطنى عالى واهتمام بالبلد وبالغلابه اللى فيها لما كبر ..؟؟
ثم ان الراجل ده هو الوحيد اللى له احترام فى التليفزيون المصرى عند الراجل البسيط بتاع الشارع .. وهو الوحيد اللى بيصدقه .. ومحمود سعد كان بياخد فى الم بى سى اضعاف اى مبلغ ممكن ياخده فى مصر وانس الفقى هو اللى اتحايل عليه انه يتعاقد مع البيت بيتك علشان يزود اعلانات التليفزيون..
ثم انه خلو بالكوا الراجل اتعاقد مع التليفزيون المصرى (عقد يعنى) على نسبه من الاعلانات اللى بتيجى ساعه برنامجه.. وعلشان شعبيته بيجى اعلانات كتير.. طيب ده يبقى حقه ولا لا مع العلم انه ضحى باجر اعلى فى تليفزيونات تانيه ثم ان الراجل ده معروف انه فيه خير كتير وفاتح بيوت كتير .. يعنى حاسس بالناس وواخد حقه ويمكن اقل مش زى انس الفقى وبطانته اللى بياخدوا رواتب ومكافات وهم اصا موظفين عندنا ومابيعملوش حاجه غير الكذب والخداع..
ياجماعه فوقوا بقى ومش اى حد يقول كلمتين نصدقه.. ارجوكم ياناس ارحموا الشرفاء

وربنا منا اللي بقول

ده انا بنقل اللي موجود على الفيس بوك بحلوه ومره علشان نتناقش فيه ونقلت كمان رد جريدة الدستور

يعني بعرض الرأي والرأي الاخر

وانا متفق مع حضرتك تماااااااااااااااااااااااااااااااااام الاتفاق
dr merna
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 9:24

بس لو ممكن اقول اني اكتر من مرة شفت حلقات لمحمود سعد مع وزراء وفعلا كان الكلام ودي اوي
مش موضوعي فعلا زي مني الشاذلي لما بتستضيف نفس الوزراء اللي فعلا مكناش طيقنهم
ام مسلمه
العضو الذهبى
العضو الذهبى

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 14:40

طبعا يامحمد والله انا عارفه انه الكلام مش على لسانك وانك كمان حطيت راى اخر ...بالعكس انا سعيده جدا بانك طرحت الموضوع.. بس انا باعلق على استهانتنا فى سوء الظن وتجريح الاخرين..

ياميرنا ياحبيبتى .. كل واحدفينا له طريقه واسلوب فى التعامل .. وممكن تلاحظى الفرق فى اسلوب محمد سعد الهادلى والودى والضاحك مع ضيوفه حتى لما دخل انس الفقى وهاجمه فى مصر النهارده محمود سعد ماقدرش يتنرفز ورد عليه وهو بيضحك.. اما منى الشاذلى فمتحفظه اكثر وتعتمد على الحقائق والمعلومات اكثر من الاسترسال فى لحديث والتنكيت والهزار الذى يستخدمهم محمود سعد..كما انه كل واحد فينا عرف حااجات عن الوزاءدول لم يكن يعلمها.. يعنى انا نفسى ماكنتش اعرف ان عائشه عبد الهادى بتبوس ايد سوزان لما تشوفها وهكذا.. لازم نكون موضوعيين فى نقدنا ونعتمد على اشياء مؤكده..
واحترم رايك..
dr_ola
مشرف
مشرف
dr_ola

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 21:29

مش عارفه
يمكن يكون محمود سعد جاب من الاخر
يعنى متاكد ان الكلام مع شفيق مش هيجيب نتيجه
خاصه بعد اما الائتلاف رفض يتحاور معاه
والوقت كان محتاج فعل اكثر منه كلام
بيتهيالى ان كلام شفيق مع محمود سعد ماكنشى هيزحزح الثوار عن مطلبهم
وما كانشى مطلوب من محمود سعد ان يصقف لشفيق
يعنى رفضه دا فيه اختلاف شويه

كلام امى لحد كبير مقنع
انا فى الغالب بفصل بين قبل الثوره وبعدها لان الصوره ما كانتشى واضحه اوى
او بمعنى اوضح كلنا كنا قافلين عينينا

التناقض كتر اوىىىىىىىىىىىى
الكلمه تنزل النهارده بكره تتكدب
واحيانا الحقيقه بتتوه
من ابناء النهضة
مشرف
مشرف
من ابناء النهضة

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 21:35

اقتباس :
يمكن يكون محمود سعد جاب من الاخر
يعنى متاكد ان الكلام مع شفيق مش هيجيب نتيجه
خاصه بعد اما الائتلاف رفض يتحاور معاه

طيب يا دكتورة علا لو الاعلامي محمود سعد رفض التحاور مع شفيق لانه مش معترف بيه

هل علاء الاسواني كان مؤيد لشفيق؟؟؟؟

ده قاله بالحرف الواحد انا هنزل التحرير يوم الجمعة اطالب باستقالتك

انا رأيي ان محمود سعد تسرع او يمكن نقول محبش يواجه

ده رأيي

انا بحب محمود سعد جدا جدا

بس كنت اتمنى ان اللقاء اللي حصل بين شفيق وعلاء الاسواني يكون برعاية ووجود محمود سعد

كان هيكون له طعم تاني
dr_ola
مشرف
مشرف
dr_ola

مُساهمةموضوع: رد: محمود سعد..ماله وما عليه   محمود سعد..ماله وما عليه Emptyالجمعة 4 مارس 2011 - 21:45

[]بيتهيالى ان كلام شفيق مع محمود سعد ماكنشى هيزحزح الثوار عن مطلبهم
وما كانشى مطلوب من محمود سعد ان يصقف لشفيق
يعنى رفضه دا فيه اختلاف شويه

انا كتبت كدا على اساس ان اتقال ان محمود سعد خاف ان شفيق ياخد شعبيه على حسابه
قصدى ان حتى الكلام ما كانشى هيغيى راى الشعب لانه ما بقاش اهبل

كمان بتفق معاك تقريبا ان محمود سعد كان ممكن يعمل اللى عمله الاسوانى
يعنى ما كانش مطلوب منه انه يزكيه عندنا

محمود سعد..ماله وما عليه
صفحة 1 من اصل 1